River Kwai en stukje fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maren Berry - WaarBenJij.nu River Kwai en stukje fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maren Berry - WaarBenJij.nu

River Kwai en stukje fietsen

Blijf op de hoogte en volg Maren

05 December 2014 | Thailand, Bangkok

Bedankt voor de leuke berichtjes, keep them coming! :)

We zijn alweer 4 dagen in Thailand en al een hoop meegemaakt.
Woensdagochtend om 7uur werden we opgehaald om naar de bridge over the river Kwai en omgeving te gaan voor een dag.
Op zn Thais zaten we pas om half 9 in een minibusje op weg naar de beroemde brug.
2,5 uur later zijn we via een begraafplaats waar meer dan 1000 nederlanders die ook hebben meegewerkt aan de brug zijn begraven (indrukwekkend!), aangekomen bij de brug. Erg interessante geschiedenis vooral en de brug was ook mooi. We zijn er even overheen gelopen om vervolgens weer door te gaan met de tour.
Volgende stop was een leuke waterval waar we 2uur mochten verblijven. Lekker omhoog geklommen en wat verkoeling gezocht onder de waterval, hadden we al gezegd dat het hier godvergeten heet is elke dag? :)
Het laatste onderdeel van de woensdag was een uurtje met de trein over de Death Railway, erg leuk en we kwamen langs het stuk rivier waar de beroemde film over de bridge is gemaakt.
's Avonds heerlijke curry gegeten, wat een smaaksensatie(!), en daarna naar bed want het was best een lange dag!

Donderdagochtend vertrokken we uit het hotel waar we verbleven en namen we een boot (20ct pp) naar Chinatown. Daar aangekomen op zoek naar een bed voor de nacht en binnen een paar minuten een prima hostel gevonden. Wel een stapelbed, maar dat is ook wel eens lekker ;)

Om 13uur gingen we naar Co van Kessel om te gaan fietsen, 5 uur lang (inclusief boottochtje en eten) door Chinatown en de buitenwijken van Bangkok.
Het was supergaaf! Wat leuk om met de fiets door supersmalle straatjes te fietsen, zwaaiende kinderen te zien, iedereen zegt hallo en een aantal keer een high five uitgedeeld. De stukjes met de longtailboat waren ook gaaf en deze bracht ons ook naar de buitenwijken waar de plantages/ boerderijen zijn. Veel interesanter dan de drukke binnenstad van Bangkok!

Vandaag is het vrijdag 5 december, Sinterklaasavond maar in Thailand de verjaardag van de koning, en dat zullen we weten...Wat een drukte overal! Het plan was om naar het Grand Palace te gaan en de omliggende tempels te bezoeken...nou nee. Ten eerste was het alleen open voor de Thai die er massaal naartoe gingen, en ten tweede hadden we niet de juiste kleding mee, lange broeken zijn verplicht.
We zijn daarom maar een stuk gaan lopen en zijn naar de Golden Mountain gegaan. Mooie uitzichten, maar ook hier weer superdruk! Het is ook een nationale vrije dag dus heel Bangkok was op straat te vinden. Gelukkig waren we ook nog even polulair, want zeker met 10 mensen op de foto gemoeten, wat lange blonde haren al niet veroorzaken hier :)

Vervolgens weer een stuk terug gelopen en de boot naar de Flower Market genomen. Daar was het minder leuk dan verwacht. We waren er ook wat later op de middag dus dat kan het ook geweest zijn.

Straks nog even lekker eten en de stad weer in want er schijnen overal mooie vuurwerkshows te zijn voor de verjaardag van de koning.

Morgen gaan we nog een poging doen om in het Grand Palace te komen en in de avond stappen we op de nachttrein richting het noorden van Thailand, naar Chiang Mai! Schijnt een stuk minder druk/ chaotisch/ vies te zijn dus we zijn benieuwd!

Tot daar :)

Groetjes van ons!

• 05 December 2014 - 12:20

Mark:

Blijft leuk om te lezen hoe erg jullie genieten :D

en Maren die lange blonde haren kennen ze niet goed haha, dus ben jij een hot item voor hun hehe :D

Tot het volgende stuk en blijf genieten

Groeten vanuit het heerlijk frisse Nederland hehe

• 05 December 2014 - 12:41

Mol:

Berry ! Eindelijk heb je je haren laten groeien en geblondeerd ... kan niet wachten op de foto's !
    'Minder leuk dan verwacht, om 7 uur wakker, een lange dag, lange broek verplicht, druk, chaotisch en vies' .... klinkt als just another day in de Dungeon :-)

Geniet van jullie reis !

• 05 December 2014 - 13:07

Pap,mam:

Mooi verhaal, geniet ervan.

• 05 December 2014 - 17:03

Daphne :

Fijne Sinterklaasavond daar! Geniet van alle mooie momenten samen. Xx

• 06 December 2014 - 07:42

Jaap En Dees:

Heerlijke verhalen!! Leuke foto's! Jullie avontuur kan nu al niet meer stuk!
    Geniet en wij genieten met jullie mee! Dikke zoen!

• 06 December 2014 - 11:51

Eric:

Hoi Berry en Maren,

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en weer even terug in gedachten gaan toen wij jaren geleden in Thailand waren. Die fietstocht (ook met Co van Kessel!!) door Bangkok is ons lang bijgebleven omdat het onze eerste dag in Azië was en daarmee gelijk het leven in en om Bangkok kon zien en ruiken. Geniet van alle plekken die jullie samen gaan zien. Geniet van elkaar en de omgeving. En heeeeel belangrijk, sta af en toe echt even bewust ergens bij stil om het op je in te laten werken wat je om je heen ziet.

Groetjes Dorien en Eric