Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maren Berry - WaarBenJij.nu Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maren Berry - WaarBenJij.nu

Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Maren

17 December 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Het is al weer een tijdje geleden. Maar we zitten ondertussen al een paar dagen in Cambodja, in Siem Reap en nu Phnom Penh!

Na het vorige verslag zijn we de trekking gaan doen in de omgeving van Chiang Mai (dat is nog in Thailand). Eenmaal opgepikt met een busje, en het ophalen van de groep werden we aan een tafel gezet om te lunchen we kregen Pad Thai, een Thaise specialiteit van groenten en noodles. Vervolgens gingen we ons klaarmaken voor het lopen. De gids gaf aan dat dat de eerste dag het zwaarste zou zijn met een flinke klim. Nou dat klopte het was een volledige workout. Twee uur lang klimmen door de bossen over kleine paadjes langs de afgrond. We waren van top tot teen bezweet dus toe aan een koude douche. We hadden een kleine maar leuke groep van , twee Fransen en twee Israëliërs. We waren allemaal in goede conditie dus hadden aardig de pas er in. We sliepen in een hut op een dun matrasje en onder een klamboe. De gidsen hadden op een kampvuur prima voor ons gekookt. De volgende dag was een stuk minder heftig met een leuke stop bij een waterval. Het was een zeer leuke ervaring.

Eenmaal terug in Chiang Mai kwam helaas de eerste buikgriep opzetten bij Maren.

Ondertussen hadden we een visa aangevraagd voor Vietnam. Het mannetje bij wie we het geregeld hadden, was helaas niet zo betrouwbaar als we wilde. Op de dag dat we het zouden krijgen waren de paspoorten nog niet terug en moesten we onze reis een beetje aanpassen.

We hebben besloten om Chiang Rai over te slaan (aangezien we al best veel tempels gezien hebben) en zijn zaterdag vertrokken naar Cambodja.

In het vliegtuig een Nederlands meisje ontmoet die alleen reisde. We hebben besloten samen een taxi te nemen en samen op kamer zoektocht te gaan. Dit verliep hier niet heel voorspoedig. Een paar afwijzingen maar natuurlijk een slaapplek gevonden. Vervolgens de Cambodjaans keuken uitgeprobeerd ( lijkt veel op Thais alleen minder pittig). Als afsluiting van de avond nog even een dansje op de pub street met zn drieën. De volgende dag kaarten gehaald voor de Angkor tempels en de sunset bekeken. Echter is dit zo toeristisch dat de mooiste foto van de toeristen is gemaakt. De volgende dag een tour met een gids gedaan door de tempels. Hier hebben we veel geleerd over de geschiedenis van Cambodja. Deze avond waren we met zen 4 uit eten, nog een Nederlander erbij.

Gisteren waren we om 4.30 opgestaan om de sunrise te zien. Helaas was het bewolkt en kreeg Maren last van krampaanvallen.
Voor de rest veranderd van hotel, naar 1 met zwembad om lekker te relaxen.
Wel nog een bbq en wat borrels gedaan en vanochtend zijn we opgehaald om naar Phnom Penh te gaan! We hadden tickets voor een zogenaamde VIP bus, voor 6 Dollar verwachtte we daar al niet veel voor maar het was een grappige rit. We zijn veilig aangekomen maar het was een bus vol locals, super grappig! Ongegeneerd aten ze de gekste dingen om ons heen en we werden lekker aangestaard de hele reis.
Nu in het hotel in Phnom Penh en morgen een cultureel dagje, de killing fields en het museum waar alle gruwelijkheden te zien zijn die tijdens het Pol Pot regime werkelijkheid waren...zal heftig worden!
De dag erop vertrekken we naar Ho Chi Minh stad (Saigon) en zal ons Vietnam avontuur beginnen! Cambodja was tot nu toe in elk geval top en zeker een aanrader!

• 17 December 2014 - 16:41

Papa EnMama:

Indiana Jones is er niets bij, veel plezier en kijk uit voor de local food,

• 17 December 2014 - 16:51

Maren En Berry:

Dat lokale voedsel is juist het beste!!!! En wel soort van Indiana Jones ja...een van de Tomb Raider films is bij de tempels bij Angkor Wat opgenomen! :) zal zo wat foto's uploaden bij dit verhaal!

• 18 December 2014 - 09:38

Jaap En Dees:

Blijft toch leuk om jullie verhalen te lezen!
    Geniet ervan luitjes, de tijd gaat veel te snel!
    Dikke zoen van ons

• 18 December 2014 - 18:56

Eric En Dorien:

leuk, leuk! allemaal zo herkenbaar! super om jullie verhalen en avonturen te lezen. Leuk ook die foto's in Thaise kleding :-). Inmiddels zijn jullie vast ook bij de Tuol Sleng gevangenis en the killing fields geweest. Dat is het verschil tussen een relaxte vakantie en reizen, dan zie je niet alleen maar de mooie tropische plekjes, maar ook het echte land.... en snap je waarom de Cambodjanen zijn zoals ze zijn. Geef alle heftige indrukken een plek en geniet van de mooie dingen!

• 23 December 2014 - 19:36

Daphne En Boy:

Lieve Maren en Berry, Fijne kerstdagen daar, en dat jullie nog vele mooie en leuke dingen gaan beleven. En natuurlijk weer veilig thuis komen volgend jaar!
    En nog een paar reisverslagjes voor ons maken, haha. Denk aan jullie! Liefs!