Ons avontuur gaat noordelijker - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maren Berry - WaarBenJij.nu Ons avontuur gaat noordelijker - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maren Berry - WaarBenJij.nu

Ons avontuur gaat noordelijker

Blijf op de hoogte en volg Maren

09 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ons laatste dagje Bangkok wilden wij nog wat tempels bekijken en dat is gelukt! Eerst naar Wat Po, waar een gigantische liggende gouden boeddha is te vinden. We besloten om een gids in de arm te nemen voor dit tempelcomplex. Het was een wat oudere man die redelijk Engels kon maar soms niet te verstaan was. Hij vertelde over de geschiedenis van Thailand en over wat er allemaal te zien was op het complex. Verder maakte hij tientallen foto's van ons waarbij hij andere gasten vriendelijk doch dringend verzocht om ruimte te maken voor onze foto, hilarisch!
Na Wat Po gingen we naar een tempel aan de andere kant van de rivier. Dit was er een die voor een gedeelte in de steigers staat en waaraan vele mannen bezig zijn met de restauratie. Je kon deze tempel beklimmen via trappen die zeker in een hoek van 75 graden stonden, lekker klauteren in de hitte maar wel mooie foto's vanaf die hoogte.
Na deze tempels weer op naar het hostel, nog een keer lunchen in Chinatown en om 19.35uur ging onze nachttrein naar Chiang Mai!

De treinreis ging soepel, we konden redelijk slapen en kwamen op tijd aan in Chiang Mai. Daar aangekomen stonden er een paar hotelletjes reclame te maken en we besloten mee te gaan met een van hen, het was een mooie prijs en een zwembad dus klonk goed!
Geen spannende verhalen want de plaatjes klopten.
Zondagavond is er altijd een grote markt in Chiang Mai dus die gingen we maar bezoeken! Helaas was Berry niet helemaal lekker, eerst hoofdpijn doordat hij zijn hoofd hard had gestoten in de trein en ook een grieperig gevoel daarbij...toch de markt over en bijkomen bij de Burger King :)

Maandag een rustig dagje, toertjes boeken en naar het zwembad! We hadden al snel de toertjes voor de komende dagen geboekt. Dinsdag naar een olifanten reservaat en dan een 2-daagse trekking.

De olifantentrip was vandaag, en hij was geweldig! We wilden geen ritjes op een olifant maken of kijken naar trucjes die ze hadden aangeleerd maar gewoon met ze zijn, ze voeren en wassen. En dat hebben we gedaan! Supergaaf! Eerst mochten we ze voeren en aaien en gewoon bij ze zijn, na de lunch gingen wij zelf suikerriet voor ze kappen om ze dat later ook te voeren. Vervolgens op naar de rivier om ze te wassen en met ze te wandelen...wat een ervaring. Natuurlijk zijn ze beter af in het wild (als ze daar veilig zijn) maar dit is een uitstekend alternatief voor die beesten.
Zeker een hoogtepunt van deze reis en in ons leven.

Morgen dus op een trekking van 2 dagen, lekker relaxt. Beetje wandelen, zwemmen bij watervallen en van de prachtige natuur genieten die hier is!
Daarna willen we nog naar Chiang Rai en vervolgens richting Cambodja vliegen...druk schema maar wij hebben er zin in!

Groetjes Maren en Berry

• 10 December 2014 - 10:30

Mark Oppelaar:

Berry en Maren, wat maken jullie toch een hoop mee :D
    Maar goed dat jullie de meeste dingen opschrijven anders vergeet je best wel wat.....

Ga vooral door met de mooie verhalen, erg leuk om te lezen

Groeten

Mark

• 10 December 2014 - 11:10

Jelle:

Hee Maren en Berry!
    Leuk leesvoer deze verhalen :) geweldig ook de foto's die juie hebben. Klink als een mooi begin van de lange reis. China Town zijn jullie volgens mij niet weg te slaan haha. Vraag anders een paar recepten, leuk voor volgend jaar met kerst. Burger king is dan wel een beetje een schande haha.
    Goede reis riching cambodja en blijven genieten!!!
    Ciao Jelle

• 11 December 2014 - 12:57

Wendy:

Wauw! Wat heerlijk allemaal! Het is jullie van harte gegund en leuk dat jullie het allemaal met ons delen. Erg leuk om te lezen!

Enjoy nog veel meer!

Liefs,
    Wen

• 12 December 2014 - 07:18

Janny:

Ik lees nu jullie verhalen al met veel plezier, hoop op nog veel meer. Geniet er van.

Groetjes.
    Janny

• 12 December 2014 - 10:05

Tamara:

Wat onwijs gaaf om jullie verhalen te lezen! Wat maken jullie een hoop leuke dingen mee zeg. Wat een ervaring om dit samen te beleven!

Geniet ervan en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal.

Liefs Tamara